środa, 4 grudnia 2013

Opowieści z Narnii – UWAGA PREZENT!


Autor: C.S. Lewis
Przekład: Andrzej Polkowski
Wydawnictwo Media Rodzina
Warszawa 2005
Liczba stron: 184 (Lew, Czarownica i stara szafa)
Wiek czytelnika: od ok. 6 lat


Cytat z książki
Łucja trochę się przestraszyła, ale jednocześnie była ciekawa i podniecona. Spojrzała przez ramię za siebie. Między czarnymi pniami drzew wciąż widziała otwarte drzwi szafy, a nawet kawałek pustego pokoju.  (s. 14)
           

Naprawdę nie wiem, jak to się stalo, że ten post zniknął! Przepraszam Was bardzo i już publikuję od nowa. Coś w ogole mi ostatnio z tym bloggerem średnio wychodzi...

Czy można nie znać Opowieści z Narnii? Otóż okazuje się, że można! Dlatego postanowiłam Wam o nich napisać. Ten wpis to oczywiście bardziej zachętą do sięgnięcia po klasykę niż recenzją. Może będzie to dla kogoś z Was podpowiedź dobrego prezentu na Boże Narodzenie, które jest już coraz bliżej, bliżej…
Na cykl Opowieści z Narnii składa się siedem książek, choć jest też dostępne wydanie w dwóch tomach. Są również audiobooki. Jest w czym wybierać!
Nie będę rozpisywać się odnośnie treści, bo choć można nie znać książki (co uważam za straszne), to pewnie chociaż film pozwolił z grubsza zapoznać lud z NarniąJ Napomknę jedynie, ze cykl ten zalicza się do nurtu fantasy. Nie jestem może tutaj szczególnym znawcą, ale wydaje mi się, że Opowieści z Narnii to prawdziwa perełka, teraz już klasyka tego gatunku.  Przygody czworga dzieci w świecie pełnym przedziwnych stworzeń i niesamowitych wydarzeń mogą przypaść do gustu zarówno dziewczynkom, jak i chłopcom, bo głównymi bohaterami są dwie dziewczynki i dwóch chłopców..
A przesłanie, które wyczytujemy z owych przygód bezcenne! Ot kilka choćby myśli wymienię. Ważne i w ostatecznym rozrachunku opłacalne jest być dobrym. Można się bardzo pogubić i robić złe rzeczy, a mimo tego odnaleźć drogę powrotu do dobra. Siła niekoniecznie leży w przewadze fizycznej, wiekowej itp. Wystarczy? I wszystko to przekazane w sposób interesujący, a nawet fascynujący dla czytelnika, bez zbytniego moralizatorstwa, wyłuszczania swoich racji przez autora. Ot wystarczy śledzić przygody czworga bohaterów książki.

I co powiedzielibyście na taki prezent dla dziecka pod choinkę (albo i dla siebie)? Tak się pięknie składa, że mam dla Was egzemplarz pierwszego tomu OpowieściLew, Czarownica i stara szafa. Otrzymałam go z Wydawnictwa Media Rodzina (za co serdecznie dziękuję). Chwilkę wcześniej zdążyłam już zamówić całe siedem tomów. O, przepraszam, Gwiazdor zamówił ( Mikołaj, ten z 6 grudnia, w bucie by nie zmieścił). Może macie kogoś komu byście podarowali taki upominek? Po pierwszym tomie, będzie wiadomo czy kupować następne. My sprawdziliśmy na egzemplarzu z biblioteki i prawda jest taka, że teraz cały dom to jedna wielka Narnia. Dziecię kompletnie oszalało! Polecam takie szaleństwo.
Jeszcze gwoli uczciwości, pragnę dodać, że inspiracją do wypożyczenia książki z biblioteki i wprowadzenia syna do świata Narnii był wpis na blogu Książki i cała reszta (klik). Dziękuję Aniu za przypomnienie mi o Narnii J

Jeśli macie ochotę otrzymać książkę Lew, Czarownica i stara szafa, napiszcie o tym w komentarzu. A żeby nie było nudno, napiszcie też jaką książkę Wy chcielibyście ujrzeć pod choinką dla siebie. Może zainspirujemy się ciekawymi tytułami, zanim wyruszymy na zakupy. Aha, do książki dodaję płytę Jak kochać dziecko?  Fundacji ABCXXI Cała Polska czyta dzieciom, żeby i dla dorosłego coś było.
Zapraszam też do udostępniania tego wpisu na Waszych blogach i na facebooku – zapraszam, choć nie zmuszam.
Nie piszcie anonimowo – chociaż imię lub nick proszę!
Na komentarze czekam do wtorku 10 grudnia. Potem małe łapki mojego syna losują zwycięzcę i wysyłamy książkę, żeby zdążyła dotrzeć przed pierwszą gwiazdką.


22 komentarze:

  1. Dzień dobry.

    Chcielibyśmy książkę dla córki Łucji, która wszak imię ma jak z Narnii.

    A dla siebie? cala lista...... Ale najbardziej chyba Literatura od kuchni - Deptuły. Bo czytanie i gotowanie to dwie moje pasje.

    Pozdrawiam,

    Iwona

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo, oczywiście, że mam ochotę otrzymać tę książkę :) Cała seria mi się marzy ;)
    A pod choinką widziałabym jeszcze "Igrzyska śmierci" - dzisiaj wybieram się na film :)
    Także to tyle, pozdrawiam, Marta/naPIĘKNEJ :)
    W razie czego: martha_au@interia.pl ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja byłabym chętna otrzymać książkę! Co prawda jestem już dość duża, ale niestety, książki nie czytałam. I bardzo mi smutno z tego powodu, bo wiem, że w gimnazjum się przymierzałam, ale plany spaliły na panewce (sama nawet nie wiem, dlaczego!). A tak? Byłby to idealny moment :)
    Zaś jaką książkę bym chciała ujrzeć pod choinką... jejku. PRzecież to trudne pytanie. Uwielbiam książki. Z pewnością chciałabym ujrzeć którąś z książek Johna Greena (którego uwielbiam), tyle że prawie wszstkie już czytałam. Chciałabym, żeby Mikołaj mnie zaskoczył. Ale jakbym miała mu pomóc, to bym poprosiła o Tolkienowski 'Silmarillion'. Albo nową książkę Eoina Colfera (który jest jednym z moich najukochańszych autorów i nie obchodzi mnie, że pisze dla młodzieży - ja dalej czuję się jak młodzież). Albo wiem! 'Amerykańscy Bogowie' Neila Gaimana! Tak ją poproszę! Chociaż...
    Argh, frustrujące! :)
    Pozdrawiam, Anita!

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam,

    a ja chętnie wygrałabym ją dla syna (w końcu zima już prawie i przyda się do cztania na długie zimowe wieczory).
    A dla mnie? Dzienniki Osieckiej albo Nowy Jork. Od Mannahatty do Ground Zero i jeszcze cała lista;)

    pozdrawiam
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  5. Jako fan soortu poszukuję ksiazki naszego slynnego Kozakiewicza 'Nie mówcie mi jak mam żyć'

    To by była fana niespodzianka na święta


    Kariszcz

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałabym otrzymać tą książkę i podarować mojej małej siostrzenicy Agnieszce, która często daje mi piękne rysunki swojego autorstwa. Teraz ja chciałabym jej dać coś co rozwinie jej wyobraźnię, a ta książka idealnie do tego się nadaje.

    Dla siebie chciałabym jakąś powieść Evansa aby czytać sobie wieczorami przy herbatce.

    Pozdrawiam
    Monika W.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj, marzy mi się bardzo ta książka, cała seria :) Gdybym wygrała na pewno sama bym ją przeczytała :) Oj przypomniałoby się dzieciństwo. Nie wiem, czy ktoś pamięta, ale kiedyś w TV leciał serial "Opowieści z Narnii" :) Książka byłaby świetnym prezentem dla synka :)
    A dla siebie? Ciężko się zdecydować, lista długa...a może Marii Nurowskiej "Sergiusz, Czesław, Jadwiga"? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałbym bardzo dla syna :-) Dla siebie chciałabym Dzieci z Bullerbyn ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pod choinkę chciałbym Bracia Hiobaa duzo dobrego o niej słyszalam



    pAulina


    Qwerty1004@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam. Ja bym chciała pod choinke książke JA Tadeusza Niwińskiego, miałam ale mi zagineła :-( więc chyba ją sobie kupie jako prezent :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam serdecznie :)
    Od jakiegoś czasu marzę o baśniach braci Grimm i Andersena z Wyd. Media Rodzina :)
    Książkowa Narnia niepoznana, więc może szczęśliwa łapka wylosuje :)
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  12. Wymarzoną nowością ksiazkową jest "U boku świętego" autorstwa wieloletniego przyjaciela Jana Pawla II kard S.Dziwisza


    Przemek.
    przemektryc@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Coś z tematyki piłkarskiej mi się marzy np Radka Majdana "Pierwsa połowa" to by było coś:-)


    kariszcz@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeśli pod choinkę to tylko książka podróżnicza z cyklu Blondynka Beaty Pawlikowskiej!:-)

    Marcin C.

    OdpowiedzUsuń
  15. Chciałabym dostać książkę Wojciech Tochmana "Eli, Eli".

    Pozdrawiam
    Katarzyna
    manta22@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam takie marzenie,aby pod choinką ujrzeć książkę ,,Sypiając z wrogiem,, rzecz o wspaniałej Coco Chanel,kobiecie wizjonerce i bardzo samotnej.A ,,Narnia,, zostałaby podarowana dla dzieci mojej serdecznej przyjaciółki,bo jej dzieciaki łakną książek wydanych po polsku,gdyż mieszkają od kilku lat w Niemczech.A cała rodzina czyta bardzo dużo nawet na obczyżnie nie zapominają o wspaniałej pasji czytania...kmiecik elżbieta

    OdpowiedzUsuń
  17. Moim marzeniem jest książka Życie Pi zachwycił mnie film i już lektury nie mogę się doczekać


    Szymon Tadewicz

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj,ja wiem komu podaruję ''Narnię'' jeśli tutaj ją dostanę,dam ją swojej córce,żeby poznała teraz historię z kart książki,bo film już ogladałyśmy z dwa razy.Sobie to najczętniej przygarnęłabym ''Marlene'' Angeliki Kużniak z czystą radością.ELA D.
    eluchi1974@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem facetem od ostrego grania na gitarze basowej i jak łatwo się domyśleć mam chrapkę na książkę Tymona Tymańskiego ,,ADHD'' i chociaż poznałem osobiście Tymona,to nadal mnie zadziwia i inspiruje tyle w nim energii.A dla dzieci mojego kumpla z kapeli podarowałbym wygrany tutaj egzemplarz ,,Narnii'' i jeszcze dokupiłbym coś ciekawego,żeby mogły sie wymieniać książkami.TYMON LEJCZAK

    OdpowiedzUsuń
  20. No i chyba ostatnia sierotka tutaj się udzielam,na ,,Narnię,, moja przyjaciółka ma oko,to fajnie będzie podarować pod choinkę taką wspaniałą książkę.Dla siebie byłoby kilka tytułów na liście prezentowej ale skoro jedna to jedna,niech będzie ,,Gajos,,Elżbiety Baniewicz a jak przeczytam to podam mamie,potem babci,siostrze i wszystkie będą zachwycone i zadowolone. jagusia

    OdpowiedzUsuń
  21. No i co mądrego napisac w ostatnie minuty konkursu-pragnę ,,Narnię,, dla dzieci moich sąsiadów,mają trójkę dzieci i jedną pensję dzieciaki lubia czytać i często podrzucam coś dla nich,zbierając po znajomych niepotrzebne bajki i książki dla dzieci.Max Cegielski napisał fajną ksiażkę i ja ją bardzo chcę to jest ,,Leksykon buntowników,, zęby sobie na nią ostrzę już teraz,pozdrawiam Olivka

    OdpowiedzUsuń