czwartek, 2 lipca 2015

W poszukiwaniu dobrej książki na wakacje

Wakacje, urlop to szczególny czas w roku, czas na naładowanie akumulatorów, czas na przyjemności. Trudno mi sobie wyobrazić ten okres bez dobrej książki. Pomyślałam, że to doskonały moment, żeby podzielić się z Wami moimi blogami - przewodnikami w dziedzinie poszukiwania książek, z którymi chce się spędzać wolne chwile. Może, tak jak ja, znajdziecie tam coś dla siebie?



Na początek muszę wspomnieć o mojej Pierwszej Blogowej Miłości, ostatnio trochę zaniedbanej, bo mało mam czasu na czytanie powieści. Żeby jednak wyposażyć się w lekturę na urlop, wracam do Miasta książek, bo wiem, że znajdę tam to, czego mi trzeba.


Bardzo udaną mieszankę świata powieści i psychologii serwuje Magda, która gościła tutaj w styczniu. Nie tylko okularnicy mogą zajrzeć przez piękne okulary na jej bloga i wyjść z listą książek do przeczytania. Uwaga, ta lista może trochę ważyć!
Przez piękne okulary –  http://www.przezpiekneokulary.blogspot.com/

Jeśli potrzeba Wam co nieco zachęty do działania, do pójścia swoją drogą, do twórczego rozwoju to zajrzyjcie do Gosi. Jej blog nie jest co prawda tzw. blogiem książkowym, ale Gosia czasem i o książkach pisze. Z ostatniego wpisu mam już wybraną lekturę. Będę rozwijać się twórczo. A co!
Blog freelancerki - http://blogfreelancerki.pl/

O książkach nie tylko (choć również) psychologicznych pisze kolejna Gosia. Bardzo Was zachęcam do odwiedzenia Fabryki Radości Niebanalnej i zainspirowania się do dobrego życia.
Manufaktura radości – http://manufaktura-radosci.blogspot.com/

A może poszukujecie nie tylko czegoś dla siebie, ale też dla dzieci. Tu od razu hurtem podaję Wam adresów kilka, a każdy wart kliknięcia.
Czytam dzieciom – i sobie też – http://czytam-dzieciom.blogspot.com/
Mama czyta - http://mamaczyta.pl/

No, to macie co czytać! Mogę się nie martwić, że za rzadko publikuję wpisy. Ćwiczę ostatnio sztukę równoważenia. Mam nadzieję, że mogę liczyć na zrozumienie J Choć z mniejszą intensywnością, to na pewno w te wakacje o blogu nie zapomnę. Już niedługo będę pisać o mężczyznach, a dokładniej, gdzie się podziali…

Znaleźliście jakiś blog dla siebie spośród tych przeze mnie polecanych? A może znacie jakieś inne wartościowe blogi książkowe?
P.S. Można polecać również swoje blogi (o ile dotyczą książek) –nadmierna skromność nie jest konieczna!


10 komentarzy:

  1. Witaj, znam i również lubię blog Mama czyta oraz Blog freelancerki. Miałam przyjemność poznać osobiście Gosię i także w realu jest interesującą osobowością :) A skoro sama zezwalasz na małą skromność to zapraszam również do siebie- nie tylko na wakacje: www.odkrywczamama.blogspot.com
    Piszę przede wszystkim o książkach dla najmłodszych, jak i dla rodziców, ale nie tylko ;)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Odkrywcza Mamo! Dzięki za namiary do siebie. Już sobie klikam po inspiracje :-)

      Usuń
  2. Ile inspiracji :) Ja też zaraz coś szukam dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasiu, ale fajny post! Z przyjemnością poszperałam w polecanych blogach. I znalazłam interesujące treści :-) Np. o Bajkoterapii na mamaczyta.pl
    Przed wyjazdem na wakacje kupiłam książkę Katarzyny Klimowicz i zastanawiałam się, jak się do niej zabrać, by z oczekiwanym pożytkiem było :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. O! A na mamaczyta.pl wygrzebałam stary post o literaturze skandynawskiej dla dzieci. Dla mnie bardzo aktualny. Kuzynka napisała i broni pracę magisterską o trudnych tematach w literaturze dla dzieci. Wiele rozmawiałyśmy. Z przyjemnością widzę, że inni też rozważają, gdzie jest cel, gdzie jest granica w tych książkowych opowieściach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moje polecenia się przydają:-)
      Trudne tematy w książkach dla dzieci to rzeczywiście temat budzący sporo emocji u dyskutujących dorosłych. Literatura skandynawska, baśnie itp. A może Twoja kuzynka by opublikowała swoją pracę? Chętnie bym przeczytała.

      Usuń
  5. Właśnie w weekend chciałam zamówić książki na wakacje. Będę pamiętała na co mam zwrócić uwagę:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miasto książek czytam i uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń