piątek, 30 października 2015

O sukcesie i dobrym biznesie dla Leaders' Magazine

Wspominałam jakiś czas temu, że nie tylko na blogu o książkach pisuję. Dziś chcę Wam polecić książki, których recenzje ukazały się w drugim numerze Leaders’ Magazine. Obie lektury mają ogromny ładunek pozytywnej energii, warto więc trochę zaczerpnąć.

Biznes do góry nogami wywrócony




Autor: Richard Branson
Przekład: Jerzy Cieśliński
Wydawnictwo Studio EMKA
Warszawa 2015
Liczba stron: 440



Richard Branson, twórca Grupy Virgin, przedstawia odwróconą, kontrowersyjną wersję biznesu. Warto by przeczytali tę książkę zarówno więksi, jak i mniejsi przedsiębiorcy. Autor twierdzi, że biznes, którego celem podstawowym, i często jedynym, jest zysk, w perspektywie długoterminowej nie ma racji bytu. Przyszłość leży w biznesie etycznym, gdzie liczy się dobro drugiego człowieka i dbanie o Matkę Ziemię. 

Brzmi idealistycznie? A może to bardziej realistyczne niż chcemy przyznać trwając w swoim skupieniu na zabezpieczaniu dobra (przez małe „d”) dla siebie? Polecam ku refleksji.


Sukces wbrew oczekiwaniom. Co tkwi u podstaw naszych wielkich dokonań?




Autor: Rom Brafman
Przekład: Liliana Grzegrzółka
Wydawnictwo Studio EMKA
Warszawa 2015
Liczba stron: 220



Książka Sukces wbrew oczekiwaniom jest cudowną przeciwwagą dla pełnych determinizmu teorii wkładających nas w ramki doświadczeń z dzieciństwa, traum, ale również możliwości danych przez los. Po jej przeczytaniu już tak łatwo nie stwierdzicie, że jesteście nerwowi, bo dzieciństwo było ciężkie, że konto bankowe świeci pustkami, bo rodzicie nie nauczyli Was gospodarować pieniędzmi, czy,  że gdybyście urodzili się jako Szwedzi, mielibyście lepsze poczucie własnej wartości.

Autor analizuje czynniki, które sprawiają, że ludzie, mimo kłód rzucanych im pod nogi przez los, tudzież bliźnich, osiągają w sukces, rozumiany jako życie spełnione. To naprawdę solidna dawka dobrej motywacji.  Gorąco polecam, tym bardziej, że książkę czyta się jak najlepszą powieść, mimo że fikcji w niej brak!

Do której książki Ci bliżej? Co powiesz na takie wywrotowe spojrzenie na biznes? A może, podobnie jak mnie, szczególnie bliska Twemu sercu jest koncepcja sukcesu rozumianego przewrotnie jako spełnienie, bycie bliżej siebie, niekoniecznie bliżej władzy, stanowiska itp.?



3 komentarze:

  1. Mnie jest blisko do obu książek, choć żadnej z nich nie czytałam. I tutaj dzięki za polecenie - na pewno sięgnę.

    W każdym razie nie wyobrażam sobie biznesu/firmy/jakiejkolwiek pracy bez etyki, dla mnie to podstawa - więc tutaj blisko mi do myśli Bransona. Poza tym spotkałam się ze twierdzeniem Andrzeja Blikle, że to nie kryzys doprowadza do tego, że ludzie postępują nieuczciwie, ale że nieuczciwość doprowadza do kryzysu. I całkowicie się z nim zgadzam. Zatem etyka w biznesie i w życiu na pierwszym miejscu.

    Inną sprawą jest definicja sukcesu. Tutaj zapewne każdy ma swoją, ponieważ ona zależy on naszych wartości. Dla mnie samej sukces w dużej mierze dotyczy obszarów pozamaterialnych, materialnych również, ale ze zdecydowanie większym naciskiem na te pierwsze.

    Z ciekawych książek krążących wokół tematyki osiągania celów/sukcesu itp. polecam "Kopalnie talentów" Rasmusa Ankersena. Jest w niej sporo ciekawych historii, które udowadniają, że to właśnie życiowe trudności są jednym z kluczowych czynników warunkujących sukces i że bez nich ciężko jest go osiągnąć. Więcej o książce pisałam tutaj: http://goo.gl/SdHU81 Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja dziękuję za polecenie książki oraz za cenny komentarz. Tak, coś w tym jest z tym kryzysem. Przemawia do mnie teza Andrzeja Blikle.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  2. Sukces wbrew oczekiwaniom chętnie bym spróbowała. Obecnie coś mam zastój zawodowy i szukam sposoby aby ruszyć dalej :)

    OdpowiedzUsuń