środa, 24 sierpnia 2016

Książkę "Skuteczny wpływ" poleca Inga Bielińska


Poznałam Ingę parę ładnych lat temu dzięki mojej przyjaciółce, która zaprosiła mnie na otwarty warsztat dla kobiet prowadzony przez Ingę w ramach projektu dla młodych mam. Zainspirowana treściami nie omieszkałam opowiedzieć mojej drugiej przyjaciółce o tym, czego się dowiedziałam, no i o samej Indze. Gdy nastał czas moich zawodowych dylematów i gdy moi bliscy wykazywali się naprawdę sporą dozą cierpliwości, owa druga  przyjaciółka wpadła na pomysł (albo po prostu już wytrzymać nie mogła) i któregoś dnia poinformowała mnie, że ma dla mnie prezent – spotkanie (coaching) z Ingą. Dobrze mieć przyjaciół! Dobrze poznać Ingę! Dziś dzielę się tą znajomością z Wami.

Kilka zdań o moim gościu:




Inga Bielińska - jest Partnerem Zarządzającym i założycielką Value Plus. Zajmuje się rozwijaniem liderów w organizacjach poprzez programy coachingowe, mentoringowe i szkoleniowe. Jest certyfikowanym coachem ICF, certyfikowanym mentor coachem ICF, i certyfikowanym trenerem FRIS.  Wykłada też na poznańskich uczelniach. W latach 2013-2015 dyrektor International Coach Federation Oddział Poznań, od marca 2015 wiceprezes International Coach Federation Polska. Po otrzymaniu 100% absolutorium rozpoczęła w marcu 2016 drugą kadencję na stanowisku wice prezesa ICF Polska. Jej własna książka o efektywnych zespołach ukaże się jesienią w biznesowej serii SamoSedno . Prywatnie szczęśliwa mężatka i mama bardzo aktywnej siedmiolatki. Od kliku lat udaje jej się czytać 52 książki rocznie. Więcej o Indze na http://www.value-plus.pl/ i https://ingabielinska.com/

A teraz oddaję już glos Indze:

Jaka książka wywarła na Ciebie szczególnie duży i cenny wpływ? Na czym polega jej oddziaływanie na Twoje życie, na Twój rozwój jako osoby?

Inga: Rozumiem, że mam się ograniczać do pozycji psychologicznych. Powiem szczerze, że literatura ma na mnie o wiele większy wpływ niż książki psychologiczne i poradnikowe. Nawet tam znajduję wiele inspiracji do pracy z klientami biznesowymi. Dowód?  Wystarczy, że przeczytam opowiadanie Cortazara Z prawdziwą dumą (Cortazar. O literaturze. Wykłady w Berkley, str. 117- 123) i już mam gotowy materiał o strefie komfortu, dziwnych zachowaniach organizacyjnych i szkodliwych przekonaniach.



W kwestii książek psychologicznych w duchu biznesowym polecam wszystkim pracę Marka Goulstona i Johna Ullmena. Zacznę od tytułu. Po polsku brzmi on Skuteczny Wpływ. Przekonuj Bez Nacisku. Zyskuj Bez Start. Po angielsku Real Influence. Tak sobie myślę, że słowo prawdziwy lepiej oddaje ducha tej książki, bo autorzy piszą o tym, jak autentyczne i głębokie relacje międzyludzkie modyfikują współpracę biznesową.




Autor: Mark Goulston, John Ullmen
Przekład: A. Broniszewska 
Wydawnictwo: G+J
Warszawa 2013
Liczba stron: 280



Przyznam szczerze, że gdyby nie fakt, że byłam już wcześniej oczarowana fenomenalną pozycją M. Goulstona Po prostu słuchaj to pewnie bym po tą nie sięgnęła. Nie wiem, czy z powodu tytułu, czy samej okładki. I tu pytanie do wydawców. Co sprawia, że książki typu poradnikowego mają niefortunne okładki? Na szczęście nazwisko autora jest dla mnie marką samą w sobie. Każdemu polecam prace Goulstona: psychiatry, konsultanta i trenera biznesowego. Co sprawia, że wierzę mu na słowo i powołuję się na niego często podczas warsztatów? Prostota, skuteczność i liczne przykłady z jego praktyki.

O czym jest ta książka? Jakie treści czytelnik w niej znajdzie?

Inga: Przede wszystkim całej książce przyświeca idea budowania relacji. Pomimo, że jest ona adresowana do handlowców i managerów nacisk na rezultaty jest tutaj zrównoważony dbaniem o relacji i reputację. Szczególnie ten trzeci element jest kluczowy w świetle propozycji autorów. Często biegnąc do celu i przekonując innych nie zauważamy, że to co robimy i czego zaniechamy buduje nasza sławę lub niesławę wewnątrz organizacji.  Bardzo mocno współgra to z ideą marki osobistej, a jednak ma w sobie coś mniej marketingowego. Przyznam szczerze, że słowo reputacja w ujęciu Goulstona bardzo kojarzy mi się z pokorą. Pokorą bycia w relacji, która nie zawsze musi być synonimem mojego WIN. Pokorą wobec trudności. Człowiek jest przecież najbardziej nieprzewidywalnym elementem i trudno sprowadzić współpracę do prostego algorytmu lub techniki.

Tyle o treści i nie chciałabym za wiele zdradzać, bo jest ona oparta na zasadzie trzech R:
·        Relacje
·        Reputacje
·        Rezultaty

które stanowią podstawę dla autentycznych i efektywnych obustronnie kooperacji. Zasada 3 R nie jest łatwym trikiem, tylko czymś na kształt drogowskazu w biznesie opartym na szacunku.

Z jakich powodów chciałabyś polecić tę książkę czytelnikom bloga Książka psychologiczna?

Inga: Dla praktyków książka może stanowić nową mapę, która ukazuje nieodkryte jeszcze aspekty krajobrazu współpracy biznesowej. Jest bardzo odświeżająca i jednocześnie niezwykle prosta. Co więcej, niejeden trener i coach może szukać w niej inspiracji do tworzenia ćwiczeń podczas coachingu i warsztatów. Naprawdę polecam!

Dziękuję Ingo za polecenie książki wartej przeczytania i bez wątpienia wartej również zastosowania. W sumie nie musiałaś ograniczać się do książek typowo psychologicznych, więc fajnie, że trochę poszerzyłaś pole. Cieszę się, że znalazłaś czas na to, by zagościć na moim blogu. A jeszcze bardziej cieszy mnie fakt, że nasza znajomość ma nie tylko wirtualny charakter.

Znacie książki Marka Goulstona? Zgadzacie się z Ingą? A może poczuliście się zainspirowani, by sięgnąć po Skuteczny wpływ?


2 komentarze: